Apuvälineiden huolto ja korjaus

Jos lainaamasi laite on mennyt rikki tai tarvitsee huoltoa, toimi seuraavasti:

1. Soita HUS Apuvälinekeskukseen huollon sihteerille:
p. 09 471 75499
Ma – pe klo 9–11 sekä 12–14

2. Valmistaudu kertomaan puhelimessa seuraavat asiat:

a) Käyttäjän henkilötunnus tai laitteen yksilöintinumero. Yksilöintinumeron löydät lainaussopimuksesta tai laitteen takaosasta löytyvästä viivakooditarrasta. iPadeissä numero löytyy myös asetuksista kohdasta Yleiset -> Tietoja -> Nimi.

b) Ongelman kuvaus. Onko ongelma esim. näytössä, laturissa, tai ohjelmassa? Milloin ongelma on huomattu, ja kuinka kauan se on jatkunut? Miten ongelma vaikuttaa käyttöön?

c) Yhteyshenkilön nimi ja puhelinnumero tai sähköpostiosoite.

Jos puhelimen käyttö ei ole mahdollista, voit ottaa yhteyttä myös sähköpostilla osoitteeseen tietoteekki_huolto(at)hus.fi . Ethän kirjoita käyttäjän henkilötunnusta sähköpostiin.

3. Yleensä laite täytyy toimittaa Apuvälinekeskukseen huollettavaksi. Laitteen voi jättää HUS Apuvälinekeskuksen sihteerille Apuvälinekeskuksen toimipisteessä:

Mannerheimintie 107 (käyntiosoite Nauvontie 8)
Invalidiliiton esteetön toimitalo, 2 krs
00280 Helsinki
Ma-to klo 8-16, pe klo 8-14

Kun toimitatte laitteen, varmistakaa, että laitteen mukana on laturi sekä asiakkaan nimi ja yhteyshenkilön nimi ja puhelinnumero.

Poikkeuksellisesti laitteen voi myös postittaa Apuvälinekeskukseen (Osoite: HUS Apuvälinekeskus / Tietoteekki, PL 671, 00029 Helsinki). Silloin asiakas vastaa postimaksusta ja paketin seurantanumero pitää ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen tietoteekki_huolto(at)hus.fi 

4. Yhteyshenkilöön otetaan yhteyttä kun laite on huollettu ja sovitaan laitteen luovutuksesta.